Iran bans daily critical of Ahmadinejad: report

Tehran Emrooz's publisher was summoned to a court on Sunday to answer charges of "printing pictures and editorial material insulting to the president and propagation of lies with the intention of agitating public opinion", Fars News Agency said.

Iran bans daily critical of Ahmadinejad: report
An Iranian newspaper has been banned after carrying articles critical of President Mahmoud Ahmadinejad's economic policies, the state Press TV satellite station said on its website.

A government media body revoked the licence of Tehran Emrooz on Saturday, Press TV said.

It said the newspaper was launched 18 months ago and was seen as being close to Tehran Mayor Mohammed Baqer Qalibaf, a conservative who analysts say is a potential rival of Ahmadinejad in next year's presidential election.

Tehran Emrooz's publisher was summoned to a court on Sunday to answer charges of "printing pictures and editorial material insulting to the president and propagation of lies with the intention of agitating public opinion", Fars News Agency said.

There was no immediate comment from Iranian officials.

Tehran Emrooz last week published a special issue on the third anniversary of Ahmadinejad's election that included articles about the government's economic record, Press TV said.

Although Iran says it allows free speech, journalists say they have to tread carefully to avoid being closed down.

Earlier this month, Fars was shut down for three days, accused of publishing "lies" about the possible dismissal of the central bank governor, one of its editors said.

Reuters
Last Mod: 22 Haziran 2008, 14:07
Add Comment