Syria criticizes new BBC Arabic news channel launch

'British station would not broadcast fair reports on human rights issues and would be biased towards Israel' said al Thawra newspaper.

Syria criticizes new BBC Arabic news channel launch

Syrian state-owned-newspapers criticized Thursday the newly-launched BBC Arabic news channel, stating that the British station would not broadcast fair reports on human rights issues.

"Britain has interfered in the Arab public opinion for purely political reasons," said the Syrian al-Thawra newspaper.

It added that the BBC Arabic service would not apply ethical standards while covering human rights issues and would be biased towards Israel.

Britain sensed the importance of launching a news channel, after the US established al-Hurra, which covers stories in keeping with a US perspective, the Syrian paper said.

"The ambition of BBC Arabic is to reach 25 million Arab audiences in 2010, which means that Britain shall pay one pound sterling for every Arab individual to show him the sufferings of the Palestinians and convince him of its large lie," al-Thawra added.

Agencies
Last Mod: 15 Mart 2008, 13:08
Add Comment