No TV stations punished for anti-gov't broadcasting during Gezi incidents

RTUK's Dursun said numerous stations have recently been propagandizing against RTÜK by claiming that they were punished due to the anti-government content of their broadcasts, when the penalties were imposed due to the misleading commercials they aired.

No TV stations punished for anti-gov't broadcasting during Gezi incidents

World Bulletin/News Desk

Radio and Television Supreme Council (RTÜK) President Davut Dursun has said no television station has been punished because of its anti-government broadcasts during the Gezi Park protests, which turned into a nationwide anti-government protest.

Dursun said numerous stations, including Halk TV, known for its close ties to the Republican People's Party (CHP), and Ulusal TV, have recently been propagandizing against RTÜK, claiming that they were punished due to the anti-government content of their broadcasts.

Dursun confirmed that penalties were imposed on these stations, but said it was due to the misleading commercials they aired. He noted that RTÜK issued warnings against TV stations during the Gezi Park protests because of the violent content of their broadcasts, which the watchdog said caused violence and which featured foul language.

Dursun's remarks came during a press conference held to evaluate his two years as RTÜK president, as his term in office has ended. Dursun, appointed to the institution for a six-year term, will spend his remaining two years as a member of RTÜK.

“Causing violence, defamation and swearing are reasons for punishment for all sorts of TV programs,” Dursun said, adding that not only Halk TV but many other TV stations were penalized for running a misleading herbal medicine commercial before the Gezi protests that began in late May.

Last Mod: 19 Temmuz 2013, 10:17
Add Comment