Lebanese Muslim Brotherhood channel taken off-air

Ahrar 25, a Beirut-based satellite channel affiliated with Egypt's Muslim Brotherhood, said in a statement late on Sunday that Egypt's NileSat and Kuwait's Gulfsat removed the channel from all frequencies of the two satellites.

Lebanese Muslim Brotherhood channel taken off-air

World Bulletin / News Desk

A satellite channel supportive of ousted Egyptian president Mohamed Morsi was taken off air by Egyptian and Kuwaiti satellite companies on Sunday, the channel has confirmed.

Ahrar 25, a Beirut-based satellite channel affiliated with Egypt's Muslim Brotherhood, said in a statement late Sunday that Egypt's NileSat and Kuwait's Gulfsat removed the channel from all frequencies of the two satellites.

"The two satellite companies' administrations notified Ahrar 25 that the decision was politically motivated and came following pressures from the Egyptian authorities," the statement said.

The channel slammed the decision as "continuation of suppressing freedoms, curbing media [freedom] and violating the right to freedom of expression."

NileSat and Gulfsat officials could not be immediately reached for comment on the channel's assertions.

The satellite channel rose to prominence last year for having provided live coverage of two seven-week-long sit-ins by Morsi supporters in Cairo's Rabaa al-Adawiya Square and Giza's Nahda Square.

Both sit-ins were violently dispersed by security forces in mid-August, leaving hundreds dead and thousands injured.

Morsi, Egypt's first freely elected president, was removed by the military last July following protests against his single-year rule.

Shortly after his ouster, several Islamic satellite channels were taken off air, with the Egyptian interim authorities accusing the broadcasters of incitement.

Last Mod: 10 Şubat 2014, 18:10
Add Comment