Gaza govt allows Al-Arabiya channel to reopen its bureau

Gaza government closed the broadcaster's local office this summer for allegedly reporting "harmful" news.

Gaza govt allows Al-Arabiya channel to reopen its bureau

World Bulletin / News Desk

The Gaza government on Tuesday allowed the Saudi-owned Al-Arabiya news channel to reopen its bureau in the Palestinian enclave following a four-month hiatus.

The Hamas-run Gaza government closed the broadcaster's local office this summer for allegedly reporting "harmful" news.

The move came in reaction to a news report about assistance allegedly given by Hamas to Egypt's Muslim Brotherhood.

"Al-Arabiya has pledged to work in line with professional and media standards," read a brief Tuesday statement issued by the Gaza government.

"Prime Minister Ismail Haniyeh has ordered the information ministry to withdraw the complaint against [Al-Arabiya] and allow it to work in Gaza again," the statement added.

The move comes three days after the government made a similar decision regarding the Gaza bureau of the West Bank-based Ma'an news agency, which had been shut on the same day – and for similar reasons – as Al-Arabiya's Gaza bureau.

Last Mod: 20 Kasım 2013, 09:30
Add Comment